Jak robić zdjęcia produktów, zwiększające sprzedaż?

ihatemyselfq / Pixabay

Jeśli prowadzisz sklep online lub wystawiasz swoje produkty na sprzedaż w sieci, musisz pamiętać o tym, jak ważna jest fotografia produktowa. Co powinieneś wiedzieć, jak ją wykonać oraz czego unikać? Przeczytaj poniższy artykuł i skorzystaj z praktycznych porad dotyczących robienia zdjęć produktów!

Zdjęcia, które oddają stan rzeczywisty to podstawa!

Jeśli kusi Cię, aby wykonać zdjęcie, które wspaniale wygląda, ale niestety odbiega od rzeczywistości, to lepiej się powstrzymaj od takiego działania! Mimo iż klienci będą zachwyceni tymi fotografiami, to po otrzymaniu produktu od Ciebie mogą prawdopodobnie poczuć się zawiedzeni. Ty tracisz zaufanie klientów, a w biznesie takie zaufanie jest bardzo ciężko odbudować – miej to na uwadze! Dlatego musisz prowadzić rozsądną strategię i robić atrakcyjne zdjęcia, które przedstawiają stan faktyczny przedmiotów lub różnych towarów. Dobre ujęcie to istotna kwestia. Potrzebujesz dobrego aparatu, ale możesz również skorzystać z własnego telefonu. Jeśli telefon ma wbudowany aparat, który ma dobre parametry, to drugą podstawową kwestią jest oświetlenie oraz tło. Dobierz je umiejętnie, tak aby zdjęcie wyglądało korzystnie a produkt był wyeksponowany w odpowiedni sposób.

Zlecić firmie, czy robić samemu zdjęcia?

Fotografia produktowa wymaga trochę zachodu. Jeżeli więc prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą być może nie masz na to czasu, aby robić wiele zdjęć. Dlatego powinieneś zlecić to komuś, kto się na tym zna. Profesjonalny fotograf wykona dla Ciebie fotografie Twoich produktów. Pamiętaj jednak, że powinieneś najpierw z nim ustalić jakiego efektu oczekujesz, abyś później nie był niemile zaskoczony. Możesz obejrzeć portfolio takiego fotografa, z pewnością jest dostępne na jego stronie, lub powinien Ci je udostępnić osobiście. Nie daj się też skusić na zbytnie podrasowanie zdjęć, ponieważ tak jak już to było powiedziane, w efekcie nie będzie to dla Ciebie korzystne. Oczywiście w grę wchodzi zawsze drobna obróbka fotografii, ale tylko na zasadzie kosmetycznych, niewielkich poprawek, które nie wpływają znacząco na odbiór produktu przez Twoich klientów.

Jesteś klientem? To cenna informacja dla klientów – co musisz wiedzieć kupując przez Internet

Jeżeli jesteś klientem i kupujesz większość produktów przy pomocy sieci, wówczas musisz wiedzieć, że aby zakupy były udane, jednym z czynników, które decydują o tym jest obejrzenie tego samego produktu na różnych stronach internetowych! Nie chodzi tu o porównywanie cen, chociaż oczywiście to też ma ogromne znaczenie, jednak chodzi tu bardziej o to, aby zobaczyć, jak dany produkt wypada na różnych zdjęciach. Sugeruj się również opiniami innych użytkowników o produkcie. Jeśli negatywnych opinii jest znacznie więcej niż tych pozytywnych, to raczej zrezygnuj z kupna i poszukaj czegoś bardziej pewnego. Jeżeli natomiast dostałeś produkt, który nie odpowiada temu, co widziałeś na zdjęciach, możesz towar odesłać masz na to kilka dni i chroni Cię prawo konsumenta.