Jednym z najtrudniejszych biznesów jest prowadzenie restauracji. Wymaga to olbrzymich nakładów pracy, pieniędzy a także godnych zaufania ludzi i profesjonalnej obsługi. Jeśli zastanawiasz się nad otwarciem własnej działalności gospodarczej, wówczas możesz świadczyć usługi cateringowe. Z czym wiąże się catering i jakiego rodzaju jest to biznes – dowiesz się z poniższego artykułu!
Restauracja czy catering Co się bardziej opłaca?
Kiedy chcesz zajmować się przygotowywaniem posiłków na wynos lub dostarczać je do mieszkania klienta, wówczas podobnie, jak w przypadku restauracji musisz mieć zaplecze. Nie oznacza to, że możesz te posiłki byle gdzie! Sanepid kontroluje wszystkie placówki gastronomiczne i Ty również będziesz podlegał kontroli, jak i Twoi pracownicy, którzy mają kontakt z żywnością. Wszyscy muszą posiadać aktualne badania na nosicielstwo i książeczkę zdrowia. Zanim też otworzysz swoją działalność, musisz się zastanowić jakiego rodzaju będzie to catering: dietetyczny, a może będziesz przygotowywał dania na różnego rodzaju imprezy okolicznościowe, takie jak wesela, chrzciny, komunie. Jeśli decydujesz się na dania dietetyczne, wówczas musisz również współpracować z dietetykami. Opracują oni dla Ciebie poszczególne diety z uwzględnieniem zapotrzebowania na kalorie i na składniki odżywcze.
Social media i strona internetowa – dlaczego są tak ważne?
Współczesny biznes nie obędzie się bez promocji w Internecie, dlatego musisz mieć swoją własną stronę internetową, korzystać z Facebooka, Instagrama – tak, aby Twoi klienci mieli z Twoją firmą stały kontakt. Jeżeli samodzielnie zajmujesz się przygotowywaniem posiłków, bardzo prawdopodobne, że nie będziesz w stanie prowadzić równocześnie swojej promocji w social mediach, dlatego powinieneś zatrudnić kogoś, kto się tym zajmie. Nie musisz od razu zatrudniać nikogo na cały etat. Wystarczy kilka godzin – Ty będziesz jedynie kontrolował od czasu do czasu działania na tych stronach internetowych. Pamiętaj też, że klienci bardzo lubią jeśli mogą skorzystać z promocji czy rabatów. Od czasu do czasu powinieneś prowadzić jakieś akcje promocyjne, aby przyciągnąć nowych klientów i docenić tych, którzy są już od dłuższego czasu z Twoją firmą.
Spółka – czy to się opłaca?
Nie każda działalność gastronomiczna może być spółką, ale jeśli masz taką możliwość, powinieneś się zastanowić nad tym, aby nawiązać z kimś współpracę i działać jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W razie niepowodzenia nie odpowiadasz swoim majątkiem prywatnym, a jedynie określoną kwotą. Jest to bardzo bezpieczne rozwiązanie, zwłaszcza dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem. Nie bądź też zbyt optymistyczny – jest to branża która wymaga pełnego zaangażowania. Jeśli nie chcesz dołączyć do tych, którzy w przeciągu dwóch lat od otwarcia swojej działalności musieli ją zamknąć z powodu wysokich kosztów i małych zysków, powinieneś zastosować się do wszystkich powyższych rad. To czy odniesiesz sukces zależy oczywiście od indywidualnej sytuacji i ludzi z którymi współpracujesz.