Obecnie stopniowo, acz nieubłaganie wzrasta liczba aut rejestrowanych w Polsce. Oprócz konsekwencji środowiskowych, jakie idą w parze ze wzrostem zanieczyszczenia powietrza wskutek wydzielania spalin przez większą liczbę pojazdów, wynika z tego jeszcze jedna prosta zależność. Rozwijają się prężnie branże związane z motoryzacją, które na większej liczbie samochodów mogą jedynie korzystać. Są to warsztaty samochodowe, salony wulkanizacji opon, myjnie, stacje paliwowe, a także skupy aut. Jest to z pewnością branża zyskowna, jednak na kilka szczegółów należy zwrócić uwagę.
Początki działalności
Gdy zapragniemy prowadzić skup samochodów, temat pojazdów nie może być nam obcy. Najlepiej, jeśli interesują nas zarówno kwestie związane z mechaniką pojazdów, jak również samochody pod względem mocy, osiągów, ale też estetyki. Dzięki temu przed rozpoczęciem działalności nie będziemy musieli zgłębiać przepastnych tomów z zakresu wiedzy na temat pojazdów. Lepiej, kiedy taka wiedza wywodzi się z naturalnego zainteresowania. Jeśli myślimy o założeniu firmy z branży auto skup, nie warto stawiać wszystkiego na jedną kartę. W prowadzeniu biznesu zdecydowanie lepiej jest wykazywać ostrożność w podejmowanych działaniach. Pierwszym z takich działań niech będzie zachowanie dotychczasowej pracy. Na początku firma i tak nie będzie mocno absorbująca i z pewnością poradzimy sobie prowadząc ją w tak zwanym międzyczasie. W miarę zapotrzebowania można stopniowo zmniejszać etat zatrudnienia, a gdy nasza działalność zapewni dochody przewyższające wynagrodzenie z pracy, można wtedy dopiero śmiało złożyć wypowiedzenie. Dzięki takiemu rozegraniu sprawy będziemy przygotowani na ewentualne niepowodzenie nowo otwartego przedsiębiorstwa. Optymizm jest dobry, jednak w nadmiernych ilościach może zaślepić racjonalność i przyczynić się do stworzenia trudnej sytuacji finansowej.
Odpowiednie podejście do klienta
Skupując samochody pamiętać trzeba o tym, że naszymi klientami są ludzie, tacy sami jak my. Warto zatem traktować ich jak ludzi, którzy nie zawsze się na wszystkim znają, nie zawsze mają czas, czy nie zawsze mają dobry dzień. Wtedy łatwiej i bez zirytowania przyjdzie nam wyjaśnianie po raz setny tych samych zapisów umowy, tych samych procedur, czy zwyczajne bycie uprzejmym. Warto również zastanowić się nad wydzieleniem mniej regularnych godzin pracy, na przykład wieczorowych. Dzięki temu zyskamy więcej klientów, którzy w ciągu dnia nie mają czasu. Mało firm proponuje tego typu godziny spotkań swoim klientom, dlatego może to nam zapewnić przewagę rynkową.