Espresso, americano, latte, cappuccino. Każdy ma swój ulubiony sposób serwowania kawy, tak samo jak każdy ma swoje ulubione kawiarnie. Czym jednak kierujemy się przy uznaniu określonego lokalu za bliski swojemu sercu? Czy jest to ekskluzywny wystrój? Zastawa z najdelikatniejszej porcelany? Takie aspekty niewątpliwie również mają swoich entuzjastów, jednak zazwyczaj dla ludzi liczy się przede wszystkim… pierwiastek ludzki. Zatem wszystko, w czym ujrzymy pozytywne emocje bądź dobre serce. Dzięki temu mamy wrażenie, że otaczający nas świat jest lepszy i tym samym osobiście czujemy się nieco lepsi. A wszystkie te niuanse ludzkiej emocjonalności można przekuć na stworzenie kawiarni idealnie komponującej się z pozytywnymi uczuciami.
Ciało kawiarni
Niewątpliwie kawiarnia to przede wszystkim sprzęty, które ją tworzą. To dzięki nim może ona tętnić życiem i zapewniać przestrzeń osobom spragnionym kawy. W jaki jednak sposób stworzyć przestrzeń, która będzie poruszała emocje, dysponując w dodatku niskim budżetem? Rozwiązanie jest proste. Należy dać drugi dom sprzętom i umeblowaniu. Zdziwilibyśmy się widząc, jak wiele kawiarni jest spisywanych na straty. A wszelkie pochodzące z nich ekspresy, kawiarki, chemexy, czy inne bardziej lub mniej drobne sprzęty wystawiane są na sprzedaż. Najczęściej są to ceny wyjątkowo niskie i z takich okazji należy właśnie korzystać. Jeśli zaś chodzi o sam wystrój i tworzące go meble, wystarczy zrobić wycieczkę objazdową po osiedlowych śmietnikach. Wiele całkiem dobrych mebli zostaje wystawianych z przeznaczeniem do wyrzucenia. Można je odratować, dając im drugie życie. Oczywiście każdy fotel, krzesło, kanapę, czy stolik należy dokładnie umyć, wyszorować, wyprać. Często trzeba takie meble odmalować, czy w inny sposób odnowić. Jednak efekt jest wart zachodu. No i zyskamy klientów, którym serca się krają na myśl o wszechobecnym marnotrawstwie, które jest coraz większą zmorą obecnych czasów. Należy więc pamiętać o ujęciu informacji o wyposażeniu z odzysku w reklamach. Dzięki temu nasz biznes wiele zyska.
Dusza kawiarni
Żadna z kawiarni nie istniałaby oczywiście bez kawy. Jednakże należy pamiętać, że akurat kawa to pierwiastek duszy naszego lokalu, na którym zdecydowanie nie warto oszczędzać. Zamiast tego dobrze jest postawić na współpracę z jakąś lokalną palarnią kawy i pomóc jej w ten sposób się promować. Dzięki temu my również będziemy docenieni oraz promowani przez tę palarnię. Współpraca z lokalnymi dostawcami jest naprawdę dobra, gdyż pokazujemy naszym klientom, że ważny jest dla nas okoliczny rynek i go wspieramy. Wtedy klienci chętniej będą wspierali nas. Dobro, które pozytywnie odbije się na kartach naszej działalności, okażemy również poprzez wszelkiego rodzaju akcje społeczne. Możemy na przykład zorganizować czas dzieci z okolicznego domu dziecka lub udać się do dziecięcego szpitala i tam zachęcić młodych ludzi do udekorowania filiżanek, które następnie będą umieszczone w widocznym miejscu w kawiarni. Nic nie stoi na przeszkodzie również w tym, żeby takie naczynia od serca były w użytku i można serwować w nich kawę. Takie działania zacieśniają więź pomiędzy przedsiębiorcą, a społecznością w jakiej prowadzi on działalność, przyczyniając się do zwiększenia zainteresowania lokalem.