Czy warto poszerzyć ofertę sklepu o możliwość zakupów online?

Alexas_Fotos / Pixabay

Przedsiębiorca prowadzący punkt zakupów, tak samo jak każdy inny przedsiębiorca, zawsze zastanawia się, w jaki sposób mógłby zwiększyć zyski. Czynsz za lokal nie tanieje, a zazwyczaj z roku na rok poprzez waloryzację stopniowo rośnie. Rachunki za media również bywają wysokie, gdyż przedsiębiorstwa często muszą płacić wyższe stawki za prąd niż użytkownicy niekomercyjni, a wystawy i gabloty z towarem muszą być mocno doświetlone, by wszystko prezentowało się estetycznie i zachęcająco. Nastaje więc zawsze taki moment, w którym właściciel niedużej firmy chciałby coś zmienić na lepsze w taki sposób, by mieć z tego zysk lub przynajmniej oszczędność. Jednym z pomysłów często jest rozszerzenie oferty o sklep internetowy.

Z czym wiąże się działalność online?

W przypadku istniejącego już stacjonarnego sklepu, poszerzenie jego oferty o zakupy online nie będzie ani skomplikowane, ani czasochłonne. Jako że działalność już istnieje i posiada wpis w CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej), jedyną formalnością urzędową będzie dodanie nowego kodu PKD, oznaczającego sprzedaż wysyłkową. W tym celu należy złożyć stosowny wniosek poprzez formularz dostępny na CEIDG. Nie wiąże się to z żadnymi opłatami, a na złożenie wniosku wyznaczone jest 7 dni od daty dokonania zmiany. Resztę niezbędnych narzędzi, takich jak kasa fiskalna, firma już posiada. Warto jednak rozeznać się wcześniej w ofertach firm kurierskich oraz Poczty Polskiej, by znaleźć jak najbardziej korzystną ofertę cenową na wysyłkę towarów. Niższa cena za dostawę będzie czynnikiem zachęcającym klientów do złożenia zamówienia. Kolejną ważną kwestią jest przeprowadzenie szeroko zakrojonej kampanii reklamowej, która poinformuje potencjalnych klientów o otwarciu sprzedaży internetowej. W przeciwieństwie do jednostki stacjonarnej, sklep internetowy powinien być promowany oczywiście w internecie, gdyż to właśnie tam znajduje się 100% osób potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z tego typu usługi.

Jakie mogą być korzyści?

Dzięki otwarciu nowego kanału sprzedaży, jakim jest internet, działalność zyska wielu nowych klientów, którzy mogą robić zakupy z dowolnego miejsca w Polsce. Przy transakcjach online działa również „czynnik ekonomiczny” istniejący w głowach klientów. Mając świadomość konieczności zapłaty za wysyłkę, często kupują oni więcej produktów niż początkowo zamierzali po to, by koszt wysyłki jakoś się rozłożył i był mniej odczuwalny w porównaniu z kosztem zakupów. Do kupna większej liczby produktów za jednym razem skutecznie może przekonać również często stosowana promocja, w której oferowana jest darmowa wysyłka przy określonej, minimalnej wartości zakupów. Sklep online to w dzisiejszych czasach coś, co warto prowadzić.