Co zrobić, by wynajem sal konferencyjnych był bardziej dochodowy?

StartupStockPhotos / Pixabay

Rozliczne przedsiębiorstwa skupiają w swoich przestrzeniach biurowych sporą liczbę pracowników. Bardzo często takie firmy nie dysponują jednak salą z odpowiednią infrastrukturą do przeprowadzania szkoleń, spotkań, czy konferencji ze swoimi pracownikami. I tu bohatersko wkraczają przedsiębiorstwa oferujące wynajem sal o przeróżnej wielkości, zależnie od potrzeb klienta. Jednak większe zgromadzenia firmowe nie zdarzają się codziennie, przez co zdarza się, że sale na wynajem świecą pustkami przez wiele dni w miesiącu. Jak zatem poradzić sobie z tego typu ubytkami w budżecie?

W przerwie konferencji

Bardzo często wspomniane firmowe szkolenia, czy też spotkania konferencyjne przeciągają się na kilka długich godzin. Warto mieć to na uwadze prowadząc biznes opierający się o konferencje i związane z nimi zapotrzebowanie na sale z odpowiednim wyposażeniem. Podstawowym i kosztującym najmniej posunięciem będzie postawienie w korytarzu maszyny z kawą i herbatą oraz przekąskami. Jest to rozwiązanie budżetowe, jednak dodatkowy zysk z niego płynący będzie niewielki. Lepszym rozwiązaniem, choć wymagającym załatwienia formalności i dołożenia większych nakładów finansowych, będzie otwarcie nawet niedużej, eleganckiej restauracji. Dobrze, jeśli różnego rodzaju dania obiadowe można dostać dość szybko, gdyż przerwy w trakcie firmowych spotkań zazwyczaj nie trwają długo. Gdy posiada się restaurację w tym samym lokalu, w którym odbywają się konferencje, można do każdego zapytania o wynajem sali dorzucić ofert na posiłek w trakcie trwania konferencji. Dzięki temu wszystkie obsługiwane firmy, lub chociaż część z nich, wykupi dla swoich pracowników obiady na ustaloną z góry godzinę. Jest to rozwiązanie z pewnością zadowalające dla obu stron.

Dotrzeć do firm w ich siedzibach

Gdy przedsiębiorstwo oferujące wynajem sal konferencyjnych ma już restaurację w swoim budynku, dlaczego by nie poszerzyć swojej działalności jeszcze bardziej? Dobrym rozwiązaniem będzie tu oferowany firmom catering na wydarzenia planowane w ich siedzibach lub zwyczajnie w ramach codziennych posiłków pracowniczych. Warto obmyślić odpowiednio zachęcającą strategię promocyjną. Przykładowo firmy, które korzystają z sal konferencyjnych, mogą mieć obiady pracownicze w niższej cenie, lub chociażby z gratisowym dowozem. O swoich klientów należy dbać, gdyż oni zawsze to dostrzegają. Dlatego tego typu promocje spotykają się zawsze z pozytywną reakcją za strony klienteli i z dość sporym odzewem.