Jak wypromować bloga?

742680 / Pixabay

Założenie profesjonalnego bloga wcale nie jest takie proste jak niektórym się wydaje. Wiąże się z ciągłym podejmowaniem decyzji. Jaką nazwę wybrać, u jakiego hostingodawcy wykupić serwer. Który szablon będzie dla nas odpowiedni. Jest tego sporo. Jeśli jednak mamy odpowiednio dużo samozaparcia, ze wszystkim sobie poradzimy. Jeśli blog już działa pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić jest zapełnienie go treścią.

Lifestyle czy konkretny temat?

Wybór tematyki jest istotny. Blogi lifestylowe w dalszym ciągu dobrze się czyta i wiele z nich osiąga dużą popularność. Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie bloga specjalistycznego czytelników może być znacznie mniej. Warto tutaj wykorzystać pozycjonowanie, stworzyć kilka tekstów pod SEO. Czyli takich, które zawierają odpowiednie słowa klucze, związane z tematyką bloga. Pozwoli to lepiej wypozycjonować naszą stronę w Google. Dzięki wyszukiwarce możemy zdobyć szerokie grono czytelników, rzeczywiście zainteresowanych tematem.

Wpisy gościnne

Innym sposobem na szybkie wypromowanie bloga jest zamieszczanie wpisów gościnnych na innych stronach internetowych. Możemy też analogicznie poprosić o zamieszczenie naszego artykułu gościnnego, bardziej znanego blogera. Może on oczywiście odmówić ale jeśli się zgodzi, pozwoli to większej ilości czytelników dowiedzieć się o naszym istnieniu. Natomiast jeśli to my zamieścimy na swoim blogu czyjś artykuł, jego autor może o tym poinformować swoich czytelników. Wtedy na pewno zajrzą do nas, żeby sprawdzić co napisał. Jeśli nasza strona ich zainteresuje może zostaną z nami na dłużej.

Obecność w mediach społecznościowych

Jeśli chcemy aby nowi czytelnicy nas odkryli, powinniśmy dać im się znaleźć. Świetnie sprawdzą się tutaj media społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram. Na początek wybierzmy jedno z nich i zadbajmy aby nasza aktywność tam była regularna. Od tego będzie zależał zasięg naszych postów. Na Instagramie możemy publikować zdjęcia związane z naszą działalnością w sieci i opisywać je przy użyciu odpowiednich hashtagów. Warto wykazać się aktywnością nie tylko w dodawaniu zdjęć. Możemy też zostawić komentarz pod zdjęciem innego użytkownika, polubić je lub zacząć go obserwować. Na Instastories warto dodawać informacje o nowych postach, które pojawiają się na naszym blogu. Należy również przypominać o tych starych jeśli ich temat jest akurat na czasie. Jeśli dodaliśmy już post z przepisem na pyszne bożonarodzeniowe ciasteczka, przypomnijmy go w okresie przedświątecznym.